UAE

DUBAI? Επιτέλους έχω πάει!!

By Debbie - 1:21 PM

Και τι δεν είχα ακούσει τα τελευταία χρόνια για αυτόν τον προορισμό.. με την τόσο μεγάλη προβολή που έχει πάρει με τις διασημότητες που επισκέπτονται το Ντουμπάι, όλοι με συμβούλευαν να μην πάω.
Ε και δεν είχα πάει μέχρι που προσέθεσε η Aegean απευθείας πτήση στα δρομολόγιά της που σε συνδυασμό με την αγορά τους σε υπερπροσφορά την black Friday έγινε σούπερ ελκυστικός προορισμός.

Να πας τελικά Ντουμπάι η όχι;
Να πας! 5 ώρες περίπου από την Αθήνα με απευθείας πτήση και έφτασες στην εξωτική Αραβία.

Εδώ είναι η λίστα με τα must see και to dos που κάναμε εμείς:

1. Βολτάραμε ένα πρωινό στα Souks της παλιάς πόλης
Μπορεί το Ντουμπάι να είναι διάσημο για τα υπερσύγχρονα κτήριά του χτισμένα πάνω στην άμμο και τον πλούτο του, ωστόσο μην ξεχνάμε ότι όπως όλες οι αραβικές χώρες έχουν τα διάσημα παζάρια με τους δαιδαλώδεις δρόμους και τα μικρομάγαζα με τα τοπικά καλούδια και  σουβενίρ.
Στο Ντουμπάι (είπαμε... πλούτος) τα παζάρια μπορεί να έχουν την ίδια χωροταξική διαρρύθμιση αλλά ο πλούτος φαίνεται.. Παρόλο που στην παλιά πόλη οι άνθρωποι είναι φτωχοί, θα βρεις το Gold Souk που τέτοια χρυσαφικά δεν έχεις ξαναδεί, και σε ποσότητα και σε τέχνη.. εμείς δεν ψωνίσαμε αλλά νομίζω ότι και οι τιμές είναι καλές. Άλλο όμορφο παζάρι στη γειτονιά είναι το Spice Souk και το Οld Souk.

2. Περάσαμε απέναντι με το σαπιοκάραβο
Είπαμε, εδώ η περιοχή δεν έχει σχέση με το υπερσύγχρονο κομμάτι της πόλης. Μία βόλτα με το καραβάκι από το Dubai Old Souq Marine Transport Station για 1 dirham αξίζει τον κόπο για να νιώσεις λίγο παραδοσιακή Αραβία.
Άσε που σε αφήνει στην περιοχή Deira Old Souk και από εκεί πας με τα πόδια στα παζάρια Gold Souk, Spice Souk και Old Souk.

3. Επισκεφθήκαμε την παλιά γειτονιά Al Fahidi
H βόλτα στην παλιά πόλη δεν είναι πλήρης εάν δεν επισκεφθείς την παλιά - αλλά πολύ καλοδιατηρημένη- γειτονιά Al Fahidi. Περιοχή με μουσεία και παραδοσιακά κτήρια από τοπικά υλικά, με εκθέσεις τέχνης και πολιτισμού. Είναι ανοιχτός χώρος και δεν απαιτείται κάποιο εισιτήριο για να μπεις μέσα.
Ακριβώς εκεί δίπλα θα βρεις έναν χώρο με 2-3 καμήλες και στην μοναδική υπαίθρια καφετέρια παγωτό από γάλα καμήλας.

4. Φάγαμε παγωτό από γάλα καμήλας
Κάτι άλλο αξιόλογο όμως δεν φάγαμε. Λόγω της πολυ-πολυτισμικότητας της πόλης, τα εστιατόρια έχουν φαγητά επηρεασμένα σε μεγάλο βαθμό από Αμερική και Ινδία. Burgers και ινδικά πιάτα κατακλύζουν τα μενού των εστιατορίων ενώ αλκοόλ δεν σερβίρεται παρά μόνο σε συγκεκριμένα εστιατόρια που πρέπει να ξέρεις πια είναι. Έχουν όμως υπέροχους χυμούς και virgin cocktails.

5. Θαυμάσαμε τα γλυπτά από λουλούδια στο Miracle Gardens
Μία πραγματικά υπέροχη εμπειρία ακόμα και αν δεν έχεις παιδιά! Οι θαυμαστοί κήποι του Ντουμπάι είναι πραγματικά κάτι το εκπληκτικό και δεν είναι παράλογο που μαζεύει κόσμο όλο τον χρόνο... όσο καιρό δηλαδή είναι ανοιχτός. Διότι από Ιούνιο μέχρι Σεπτέμβριο λόγω ζέστης ο κήπος κλείνει.
Ο εντυπωσιακός αυτός κήπος άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό 14 Φεβρουαρίου του 2013 και από τότε που το άκουσα ήθελα να τον επισκεπτών (10 χρόνια μετά τα κατάφερα..pas mal..). Απλώνεται σε 72.000 m2 και σύμφωνα με τη google είναι ο μεγαλύτερος φυσικός κήπος στον κόσμο έχοντας πάνω από 50 εκατομμύρια λουλούδια και 250 εκατομμύρια φυτά (!)  (εκεί στο Ντουμπάι τους αρέσουν γενικώς να έχουν την πρωτιά).
Πως διατηρούνται τα λουλούδια ολόφρεσκα όμως με τέτοια ζέστη; Είπαμε, τους καλοκαιρινούς μήνες κλείνει, τους υπόλοιπους όμως διατηρούνται με επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένων λυμάτων μέσω μιας μεθόδου άρδευσης με σταγόνες με μέση ποσότητα 757.082 λίτρων νερού την ημέρα. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του Dubai Miracle Garden, ο δήμος του Ντουμπάι αποσύρει το γκρίζο νερό της πόλης και το στέλνει απευθείας στον κήπο. Ο κήπος φιλτράρει ξανά το νερό και το μετατρέπει σε νερό υψηλής ποιότητας για χρήση στον κήπο. Ο κήπος ποτίζεται μόνο αφού κλείνει το βράδυ. (με πληροφορίες από την wikipedia) Και sustainable Λοιπόν!!
Το εισιτήριο κοστίζει 25 ευρώ το άτομο (τα παιδιά 20 ευρώ) και εμείς όταν πήγαμε δεν τα είχαμε κρατήσεις από πριν, τα βγάλαμε επιτόπου εκείνη την μέρα.

6. Ανεβήκαμε στην κορυφή του κόσμου!
Όσο και αν ήταν επίπονη διαδικασία, δεν παραλείψαμε να ανέβουμε στον 124ο όροφο του  Burj Khalifa. Ουρές ατελείωτες για να μπεις, ακόμα χειρότερες για να βγεις αλλά μία θέα μοναδική.
Εκείνη την ώρα είχα μικτά συναισθήματα για το αν άξιζε τελικά αλλά τώρα που το έχουμε κάνει, σκέφτομαι καλά που το κάναμε και αυτό και είδαμε τον κόσμο από τόσο ψηλά.
Τip: ίσως αξίζει το vip εισιτήριο - που εμείς δεν πήραμε - για να προσπερνάς τον κόσμο με τα απλά εισιτήρια (των 70ευρώ παρακαλώ) και να μην χάνεις (άπειρες) ώρες στις ουρές. Εμάς μας πήρε 2 ώρες αναμονή για να κατέβουμε με το ασανσέρ στην έξοδο!

7. Αράξαμε στην παραλία και θαυμάσαμε τα υπέροχα χρώματα του ουρανού κατά τη δύση του ήλιου
Δεν υπάρχει περίπτωση να μην πας μία μέρα στην παραλία η οποία είναι απέραντη και εκτείνετε σε πολλά χιλιόμετρα. Εμείς πήγαμε στην Kite Beach και περπατήσαμε στο boardwalk, πήραμε γρανίτα από τα μικρά stands που ήταν διάσπαρτα εκεί, καθίσαμε για φαγητό, παίξαμε με την άμμο και είδαμε τον ήλιο να δύει έχοντας απίστευτη θέα στο original landmark της πόλης, το Burj Al Arab.

8. Φάγαμε στο SALT με τα ποδαράκια μας να πατάνε στην αμμουδιά!
Όμορφο μπεργκεράδικο, με χαλαρή ατμόσφαιρα και εύκολο σελφ σερβις. Αυτό που μας κέρδισε ότι τα τραπέζια ήταν πάνω στην άμμο και ταυτόχρονα μακριά από την παραλία που αν έχεις μικρά παιδιά είναι η καλύτερη απασχόληση. Ποτήρια για κουβαδάκια και πολύ καλό φαγητό.

9. Περπατήσαμε απογευματάκι στο Dubai Marina
To ταξί μας άφησε στο JRB boardwalk και περπατήσαμε τον μεγάλο πεζόδρομο και την παραλία. Οι αποστάσεις τεράστιες οπότε καλύψαμε ένα μικρό μέρος και πετύχαμε και το Asian Cup να προβάλλεται σε μία τεράστια γιγαντοοθόνη στην παραλία! Οι φίλαθλοι πολλοί, έπιναν τα alcohol free κοκτέηλ τους και κάπνιζαν ναργιλέ.

10.  Χαθήκαμε (και χαζέψαμε τα πανάκριβα μαγαζιά) στο Dubai Mall
Ένα πέρασμα από το Dubai Mall επιβάλλεται...εκεί δεν πας για ψώνια αλλά για χάζι. Είναι φοβερά τεράστιο και έχει όλα τις αλυσίδες ρούχων που μπορείς να φανταστείς (Zara, COS, Mango, Pull and Bear ακόμα και τα αμερικάνικα Anthropologie) αλλά αυτό που αξίζει πιο πολύ είναι να περπατήσεις στο section με τα Luxury brands. Θα δεις τον πλούτο όχι μόνο στα αντικείμενα που είναι προς πώληση αλλά και στα ίδια τα μαγαζιά που είναι ονειρικά φτιαγμένα. Τεράστιες πολυτελείς μπουτικ, υπέροχα χαλιά, μαρμάρινα έπιπλα και κόσμος που ξεχωρίζει. Άραβες με τις γυναίκες τους και τεράστιες σακούλες μεγάλων οίκων γεμάτες με τα πανάκριβα ψώνια τους. Υπάρχουν σεκιούριτι παντού, υπέροχες τουαλέτες για το κοινό και πολυτελή τραπέζια με καρέκλες έξω από τα μαγαζιά για ξεκούραση από τα ψώνια και το περπάτημα που θα κάνεις εκεί μέσα. Αν ξεχαστείς μπορεί να χάσεις τη μισή σου μέρα μέσα εκεί και μόνο χαζεύοντας!
Tip:μην χάσεις τον τεράστιο καταρράκτη - χαρακτηριστικό στοιχείο του εμπορικού που αποτελεί σήμα-κατατεθέν. Και αν θέλεις να επιστρέψεις με ταξί, φρόντισε να πιάσεις θέση στην ουρά νωρίς ή να δώσεις πολύ συγκεκριμένες πληροφορίες στο uber που θα καλέσεις, καθώς είναι χαοτικό το μέρος για έναν επισκέπτη.

Φυσικά σε 4 μέρες τι να πρωτοπρολάβεις;
Έτσι δώσαμε ραντεβού σε λίγα χρόνια πάλι, για να ξαναδούμε το Μουσείο του Μέλλοντος, το the Palm, την έρημο και ότι άλλο θα έχει δημιουργηθεί καθώς αυτή η πόλη εξελίσσεται με απίστευτα γοργούς ρυθμούς!!  See you soon Dubai!

Που μείναμε? Στον 24ο όροφο του Boulevard Central Tower 1, στο Dubai Downtown, μία εξαιρετική επιλογή, όχι μόνο λόγω της απίστευτης θέας αλλά και της περιοχής καθώς πας με τα πόδια στο Burj Khalifa, στο Dubai Mall και στο Burj Khalifa Park. Eπίσης είναι φουλ ασφαλές όπως και όλη η πόλη, με 24ωρη φύλαξη και εύκολη αναμονή για το ταξί μπροστά στην είσοδο.
Και πόσο μας κόστισε; 170 ευρώ τη βραδιά.