ΜΑΓΙΚΑ ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ

By Debbie - 1:12 PM

46 πέτρινα ορεινά χωριουδάκια στη Ήπειρο αποτελούν τα φημισμένα Ζαγοροχώρια. Χτισμένα σύμφωνα με την παραδοσιακή τεχνική που κυριαρχεί η πέτρα το ξύλο και ο σχιστόλιθος, τα χωριά του Ζαγορίου είναι σαν πίνακες ζωγραφικής! Αποτελούν πολύ διαδεδομένο τόπο διακοπών κυρίως το χειμώνα αλλά εμείς που πήγαμε τέλη Μαΐου περάσαμε απίστευτα μιας και ο καιρός ήταν καταπληκτικός για πεζοπορία, ράφτινγκ και εκδρομές.

Αυτό που μας έκανε εντύπωση στα Ζαγοροχώρια ήταν η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών τόσο όσον αφορά το ξενοδοχείο μας όσο και το φαγητό. Οπουδήποτε και αν καθίσαμε για φαγητό, καφέ ή γλυκό όλα ήταν πολύ περιποιημένα και ποιοτικά. Αυτές τις υπηρεσίες θέλουμε να έχουμε για τον τουρισμό μας (εσωτερικό ή εξωτερικό) με value for money υπηρεσίες και όχι υπερτιμολογήσεις για ένα μέτριο προϊόν/υπηρεσία.

Μείναμε 4 μέρες στο Μικρό Πάπιγκο και το είχαμε σαν βάση μας για την εξερεύνηση των γύρω χωριών.

Μικρό και Μεγάλο Πάπιγκο για κολυμπήθρες και Δρακόλιμνη

Είναι ίσως οι πιο διαδεδομένοι τουριστικοί προορισμοί στην περιοχή και οι πιο τουριστικοί. Τα δύο χωριά βρίσκονται μέσα στην καρδιά του Γεωπάρκου Βίκου-Αώου και του ομώνυμου Εθνικού Δρυμού σε υψόμετρο 950 μέτρων και τα χωρίζει 5 λεπτά δρόμος με το αυτοκίνητο. Στο Μικρό Πάπιγκο δεν μπαίνουν αυτοκίνητα καθώς όλα τα σπίτια είναι χτισμένα πάνω στο βουνό και υπάρχουν πετρόκτιστα στενά μονοπάτια. Είναι το μοναδικό από τα 46 Ζαγοροχώρια που προστατεύεται ως παραδοσιακός οικισμός της UNESCO από το 1968.
Εδώ υπάρχουν οι φυσικές κολυμπήθρες "Ρογκοβό Οβίρες" που το καλοκαίρι γεμίζουν με νερό και προσφέρονται για κολύμπι. Είναι ένας υπέροχος γεωλογικός σχηματισμός με θέα την κορυφή του όρους Τύμφη, Αστράκα. Από το Μικρό Πάπιγκο ξεκινάνε οι πεζοπορίες για τη Δρακόλιμνη, τη λίμνη που βρίσκεται στην κορυφή της Τύμφης σε υψόμετρο 2050 μέτρων. Χρειάζεται περίπου 5 ώρες πεζοπορίας από το Μικρό Πάπιγκο για να φτάσει κανείς. Το καλοκαίρι μπορείς να κάνεις ελεύθερο κάμπινγκ γύρω από τη λίμνη ή να διανυκτερεύσεις στο κοντινό καταφύγιο (στις 3 ώρες από το Μικρό Πάπιγκο) που υπάρχει εκεί.

Βίτσα για άγρια μανιτάρια

Εδώ ήρθαμε για να φάμε στη ταβέρνα "Κανέλλα και Γαρύφαλλο" που αν σε κάποιον αρέσουν τα μανιτάρια  την προτείνω ανεπιφύλακτα! Έρχονται φρέσκα το πρωί - το είδαμε με τα μάτια μας - σε καφάσια και καταναλώνονται μεσημέρια και βράδια σε νοστιμότατους συνδυασμούς.
Εμείς φάγαμε καταπληκτικό ριζότο με 5 διαφορετικά είδη μανιταριών (φρέσκα εννοείται) και μπριζόλα με μανιτάρια :)

Οξυά για το βαθύτερο σημείο της χαράδρας του Βίκου

Must see  καθώς από εδώ ξεκινάει το μονοπάτι που οδηγεί στο βαθύτερο σημείο της χαράδρας του Βίκου. Ακολουθούμε το μονοπάτι και μετά από 5 περίπου λεπτά απλώνεται μπροστά μας η φυσική ομορφιά του τοπίου. Η χαράδρα του Βίκου είναι η βαθύτερη χαράδρα στον κόσμο με βάθος 900 μέτρα, είναι μνημείο της φυσικής κληρονομιάς της UNESCO και έχει καταγραφεί και στο βιβλίο Guiness. Καταπληκτική εμπειρία!

Κήποι για τα πέτρινα τοξωτά γεφύρια
Το εικονιζόμενο γεφύρι του Κόκκορου βρίσκεται πάνω στο δρόμο και είναι πολύ εντυπωσιακό. Κατεβείτε από το αυτοκίνητο για καταπληκτικές φωτογραφίες πάνω στο γεφύρι και θαυμάστε το τοπίο καθώς και τον ποταμό Βίκο που περνάει από κάτω.

Τσεπέλοβο για παραδοσιακά γλυκά

Χτισμένο σε υψόμετρο πάνω από 1000 μέτρα το Τσεπέλοβο είναι το μεγαλύτερο χωριό του Ζαγορίου ενώ έχει χαρακτηριστεί ως παραδοσιακός οικισμός. Κατευθυνόμαστε προς την κεντρική πλατεία του χωριού όπου παραδοσιακές ταβέρνες και γλυκοπωλεία θα μας υποδεχτούν και θα απολαύσουμε τις γεύσεις τους κάτω από το επιβλητικό πλατάνι του χωριού.

Σκάλα Βραδέτου για υπέροχη πεζοπορία
Η ξακουστή σκάλα Βραδέτου είναι η πετρόκτιστη σκάλα που ένωνε το ψηλότερο χωριό του Ζαγορίου, Βραδέτο με το γειτονικό χωριό Καπέσοβο (και τον υπόλοιπο κόσμο!) έως το 1974 που ανοίχτηκε ο περιφερειακός δρόμος. Σήμερα αποτελεί μία εκπληκτική διαδρομή για πεζοπορία περίπου μίας ώρας. Αποτελείται από 1000 σκαλοπάτια και έχει τρεις λωρίδες "κυκλοφορίας" μία για τα ζώα και δύο λωρίδες για τους πεζοπόρους.

Διαμονή στο Μικρό Πάπιγκο!
Δεν θα έχει πολλά πράγματα να κάνεις το βράδυ παρά μόνο μία ταβέρνα-ξενώνα ή το υπέροχο εστιατόριο του ξενοδοχείου που μείναμε. Δεν πάει αυτοκίνητο μέσα στο χωριό καθώς είναι πέτρινοι και στενοί οι δρόμοι του.
Που μείναμε: στο εξαιρετικό Mikro Papigo 1700 Hotel & Spa.

ΤΙPS:
- Τα καλά σημεία στο Ζαγόρι είναι προσβάσιμα με πεζοπορία οπότε θέλει μία μικρή προσπάθεια και άνετα αθλητικά παπούτσια ή μποτάκια (εξαρτάται από τη διαδρομή).
- Γεμίστε με βενζίνη το αυτοκίνητο στα Γιάννενα καθώς υπάρχει μόνο ένα βενζινάδικο στο χωριό Ασπράγγελοι.
- Αν χρειαστεί ΑΤΜ υπάρχει μόνο στο χωριό Καλπάκι και τράπεζα στην Κόνιτσα και τα Γιάννενα.
Φαρμακεία και κέντρα υγείας υπάρχουν στο Καλπάκι, στην Κόνιτσα και στα Γιάννενα.
- Εμείς πήγαμε τέλη Μαΐου και ήταν καταπληκτικά!

Όλα αυτά συνοψίζονται στο βιντεό μας: