Ελσίνκι για αρχάριους | Helsinki for begginners

By Debbie - 2:46 PM

Μία μέρα για να εξερευνήσεις το Ελσίνκι είναι αρκετή μιας και όλα τα αξιοθέατα βρίσκονται σε κοντινές αποστάσεις μεταξύ τους. Εμείς "περάσαμε" στη χώρα με καράβι από το Ταλίν, μόλις σε 2,5 ώρες παρέα με Φινλανδούς και μπουκάλια αλκοόλ. Πολλά μπουκάλια αλκοόλ. Διότι οι τιμές στη Φινλανδία ουδεμία σχέση έχουν με τις τιμές στη γειτονική Εσθονία οπότε καθημερινά τα καράβια μεταφέρουν κάθε λογής προϊόντα - με πρώτο σε πωλήσεις το αλκοόλ.

Τι θα δεις όμως στο Ελσίνκι; Και κυρίως αξίζει να πας; Εμείς πήγαμε μέσα Ιουλίου -την καλύτερη περίοδο θεωρώ- τότε που δεν νυχτώνει και η θερμοκρασία θυμίζει Ελλάδα (30 βαθμοί κελσίου και ήλιος τόσο δυνατός που καήκαμε!).

Θα δεις εξαιρετικής αρχιτεκτονικής εκκλησίες, το υπέροχο ηλιοβασίλεμα στο λιμάνι, τα φρέσκα ψάρια στην αγορά, το original τζιν με γκρέιπφρουτ που μου έγινε εμμονή, πολλά μαγαζιά (high street fashion και μοναδικές μπουτικ, τέλεια designer stores), λίγο σάουνα (δεν αντέχεται πολύ), salmiakki με το κιλό και πολύ περπάτημα.

Πιο αναλυτικά τι κάναμε δύο μέρες στο Ελσίνκι..

Ακούσαμε συναυλία μέσα στην Temppeliaukio Rock Church
Η μοναδική αυτή εκκλησία έχει χτιστεί μέσα στον βράχο, βρίσκεται λίγο πιο έξω από το κέντρο της πόλης και αξίζει πολύ μία επίσκεψη. Έχει είσοδο 3 ευρώ και εμείς πετύχαμε πρόβα του μουσικού της εκκλησίας με αποτέλεσμα να ακούσουμε συναυλία σε υπέροχο σκηνικό.

Θαυμάσαμε το Κamppi Chapel of Silence
Ο δεύτερος σημαντικότερος ναός βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Δεν περνάει απαρατήρητος αφού είναι ένα καταπληκτικό αρχιτεκτονικό οικοδόμημα φτιαγμένο από ξύλο, το οποίο οικοδομήθηκε το 2012.
Προσφέρεται ως μέρος διαλογισμού στην καρδιά της πόλης και σαν τουριστικό αξιοθέατο. Μπορείς να μπεις χωρίς είσοδο, ενώ οι φωτογραφίες στο εσωτερικό του ναού απαγορεύονται.

Εντυπωσιαστήκαμε από τα εκθέματα του Kiasma
Μπορεί το εισιτήριο να κοστίζει 14 ευρώ αλλά αυτό που θα δεις θα σε συγκλονίσει. Μοντέρνα και προκλητική τέχνη που μάλλον ποτέ δεν θα δούμε στο μουσείο μοντέρνας τέχνης εδώ. Πετύχαμε την έκθεση του Βρετανού Grayson Perry (απίστευτη) και του Ρώσου Vladislav Mamyshev-Monroe.
Official Website: https://kiasma.fi/

Κάναμε σάουνα με 30 βαθμούς κελσίου εξωτερική θερμοκρασία (fail)
Εντάξει, δεν προτείνεται για καλοκαίρι αλλά πως μπορούσαμε να μην το δοκιμάσουμε!
Δεν υπάρχει τίποτα πιο φινλανδικό από τη σάουνα. Οι Φινλανδοί είναι 5 εκατομμύρια κάτοικοι και λέγεται ότι υπάρχουν πάνω από 3 εκατομμύρια σάουνες στη χώρα! Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας τους και δεν αποτελεί πολυτέλεια. Είναι το μέρος χαλάρωσης και κοινωνικοποίησης (και ζεστασιάς θα έλεγα - αφού τον περισσότερο χρόνο έχει τσουχτερό κρύο).
Εμείς δοκιμάσαμε τη σάουνα Loyly που βρίσκεται κοντά από το κέντρο και το βράδυ μετατρέπεται σε club. Κοστίζει 18 ευρώ το άτομο για 2 ώρες σάουνα.

Φάγαμε φθηνό και ποιοτικό φαγητό στην αγορά Kauppatori
Η Φινλανδία είναι μία ακριβή χώρα. Μία μπύρα κοστίζει από 7 έως 9 ευρώ σε ένα μπαρ ενώ για να φας έξω θέλεις τουλάχιστον 30 ευρώ το άτομο για ένα decent γεύμα. Ωστόσο, στην αγορά Kauppatori βρίσκονται καθημερινά food stalls με φρέσκο ψάρι, κρέας, λουκάνικα και λαχανικά σε πολύ καλή τιμή. (Φάγαμε σολομό, λευκό ψάρι (muikku) με λαχανικά στα 14 ευρώ το πιάτο. Πολύ καλή μερίδα και πολύ καλή τιμή για τη χώρα).

Τρελαθήκαμε με το μαύρο αλμυρό παγωτό salmiakki!!!
Η πιο απίστευτη γεύση παγωτού βρίσκεται εδώ: salty liquorice (αλμυρή γλυκόριζα), δηλαδή salmiakki. Θα σε ταράξει στην αρχή αλλά είναι must try γιατί όσο περνάει η ώρα αρχίζει να σου αρέσει και φυσικά γιατί δεν το βρίσκεις πουθενά αλλού! Εμείς το δοκιμάσαμε στο Carl Fazer Cafe και ήταν εκπληκτικό!

Ανακάλυψα το τελειότερο ποτό: original hartwall gin (με grapefruit!)
Το πρότεινε μία κοπέλα στο σουπερμάρκετ. Και από τότε δεν σταμάτησα να το πίνω. Βγαίνει και σε άλλες γέυσεις (gin με cranberry και βότκα λεμόνι).

Κάναμε ψώνια (window shopping) στα Marimekko
Θες να ζήσεις μια μέρα σαν Φινλανδός; Τότε πήγαινε σε σάουνα και μετά ψώνισε από τα Marimekko. Τα Marimekko είναι σαν τα Starbucks στην Αμερική. Σε κάθε γωνία υπάρχει και ένα κατάστημα ενώ όλες οι κοπέλες κυκλοφορούν με τσάντες με το λογότυπο! Θα βρεις είδη σπιτιού με το κλασσικό logo όπως αυτό ή αυτό αλλά και ρούχα, κοσμήματα και τσάντες .

Χρήσιμα ΤΙPS:
- Για τις συγκοινωνίες κατεβάσαμε το app HSL για την αγορά εισιτηρίου. Κοστίζει 2.20 ευρώ μέσω application αλλιώς 3.20 απευθείας στον οδηγό.
- O πιο ζεστός μήνας το καλοκαίρι είναι ο Ιούλιος. Τότε προτείνεται να πας αν θέλεις ευχάριστη ζέστη και ηλιοφάνεια. Φυσικά η εμπειρία είναι τελείως διαφορετική αν πας χειμώνα.