Long weekend στη Βιέννη

By Debbie - 4:29 PM

Όταν ακούς Βιέννη σου έρχεται στο μυαλό κλασική μουσική, όπερα και πολύ κουλτούρα. Ναι, η πόλη ενδείκνυται όντως για πολιτιστικό τουρισμό - όχι όμως μόνο γι' αυτό. Υπάρχουν όμορφα καφέ, φοβερές μπουτίκ ρούχων και αξεσουάρ, υπέροχη αρχιτεκτονική κτιρίων και μία χαλαρότητα στην πόλη που αξίζει να την γυρίσεις με τα πόδια. Γι' αυτό είναι σημαντικό ο καιρός να είναι καλός.
Εμείς ήμασταν τυχεροί και πετύχαμε φανταστικό καιρό - που θύμιζε Ελλάδας - και περπατήσαμε όσο πιο πολύ μπορούσαμε. Οι αποστάσεις από τα σημεία ενδιαφέροντος είναι σχετικά μικρές και οι δρόμοι αποκαλύπτουν κτίρια και μαγαζάκια που διαφορετικά δεν θα βρίσκαμε. Βέβαια η πόλη έχει τέλειες συχνές συγκοινωνίας (και μετρό). Εμείς βγάλαμε την κάρτα 72 ωρών καθώς κάναμε και λίγο πιο μακρινές διαδρομές με 17.30 ευρώ το άτομο (το κανονικό εισιτήριο μίας διαδρομής κοστίζει 2.4ο ευρώ).

Τα best of μας από την σύντομη διαμονή μας στην πόλη:

1. Η γειτονιά των μουσείων - MuseumsQuartier
Με έκταση 7000 τετραγωνικά μέτρα, χώρο για άραγμα, καφετέριες, εστιατόρια και φυσικά τρία μουσεία η γειτονιά των μουσείων μας εντυπωσίασε. Κυρίως γιατί είδαμε Βιεννέζους να απολαμβάνουν την καλοκαιρία στην πλατεία και τον καφέ τους σε κάποιο από τα καφέ. Εδώ βρίσκεται το Leopold Museum με έργα του Egon Schiele  και του Klimt, το mumok για μοντέρνα τέχνη και το Kunsthalle για μοντέρνα εκθέματα επίσης.
Το umok και το Kunsthalle δεν μας εντυπωσίασαν και πολύ μιας και δεν είχαν μόνιμες συλλογές καλλιτεχνών αλλά μόνο περιοδικές εκθέσεις ενώ για το αντίτημο που πληρώνεις είναι πάρα πολύ μικρά..
TIP: Τις Κυριακές το Kunsthalle δεν έχει είσοδο αλλά πληρώνεις ότι εσύ έχεις ευχαρίστηση... (κανονικό εισιτήριο: 12 ευρώ το άτομο) και δεδομένου ότι δεν αξίζει και πολύ τα χρήματά του, καλύτερα να πας Κυριακή.
Φυσικά υπάρχουν ένα σωρό άλλα μουσεία εκτός αυτής της γειτονίας όπως το Judisches, το Albertina, το DOM, το Strauss κλπ. (ο κατάλογος είναι αρκετά μεγάλος).

2. Το Belvedere
Το κάποτε παλάτι του Πρίγκιπα Eugene of Savoy, χτισμένο το 1712 σε μπαρόκ ρυθμό, έχει μετατραπεί σε εκπληκτική γκαλερί τέχνης φιλοξενώντας μία μεγάλη συλλογή των έργων του Αυστριακού ζωγράφου Gustav Klimt, μεταξύ των οποίων και το αριστούργημά του - το φιλί.

3. Το φοβερό μπαρ -παραλία Strandbar Hermann
To κατάλληλο μέρος να χαλαρώσεις μετά από μία μέρα φουλ περπάτημα στη Βιέννη. Η πιο ωραία ώρα είναι η απογευματινή όταν δύει ο ήλιος και απολαμβάνεις το κοκτέηλ ή τη μπύρα σου στις ξαπλώστρες και πατάς στην αμμουδιά με θέα το Δούναβη!
Σα να βρίσκεσαι σε παραλία (οκ που δεν μπορείς να κολυμπήσεις).
Τip: happy hour cocktails κάθε μέρα 17.00-18.00
Facebook page: https://www.facebook.com/strandbar/

4. H υπαίθρια αγορά Naschmarkt
Η Βαρβάκειος της Βιέννης φυσικά καμία σχέση δεν έχει με τη Βαρβάκειο.. πάγκοι με ρούχα και τσάντες, λαχταριστά εξωτικά φρούτα και λαχανικά και φυσικά εστιατόρια! Εδώ βρήκαμε το φανταστικό Ισραηλινό εστιατόριο ΝΕΝΙ όπου απολαύσαμε χούμους με κιμά και burger με γλυκοπατάτες. Πραγματικά εξαιρετικό.

5. Το Ισραηλινό εστιατόριο ΝΕΝΙ στη Naschmarkt
Όταν περπατάς στην αγορά δε μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Τόσο από την ωραία ατμόσφαιρα, τα γεμάτα τραπέζια και τα λαχταριστά φαγητά. Μία επιλογή που αξίζει και μας άρεσε πολύ! Αφού φάγαμε χούμους με κιμά και burger με γλυκοπατάτες συνειδητοποιήσαμε ότι είναι αλυσίδα με αντίστοιχα καταστήματα σε Βερολίνο και Παρίσι! Well done!

6. Ο καθεδρικός του Αγίου Στεφάνου και η Stephansplatz
Το ορόσημο της πόλης, ο επιβλητικός καθεδρικός του Αγίου Στεφάνου χτισμένος τον 12ο αιώνα, βρίσκεται στην καρδιά του ιστορικού κέντρου. Γύρω από τον ναό απλώνονται πεζόδρομοι με ακριβά μαγαζιά, μπουτίκ και καφέ ενώ οι άμαξες με τα λευκά άλογα (απλώνουν τη μυρωδιά τους παντού) ξεναγούν τους τουρίστες στα στενά σοκάκια. Σημαντικές εκκλησίες, πλατείες και κτήρια βρίσκονται εδώ οπότε αφιερώσαμε ένα ολόκληρο πρωινό για να το περπατήσουμε.
Τip: για θέα από ψηλά μπορείς να ανέβεις στο καμπαναριό του Αγίου Στεφάνου (στο βόρειο κομμάτι που είναι πιο χαμηλά, βρίσκεται μέσα στην εκκλησία και πας με ασανσέρ και κόστος 6 ευρώ και το νότιο και ψηλότερο καμπαναριό που βρίσκεται εκτός καθεδρικού αλλά πρέπει να ανέβεις 343 κυκλικά σκαλιά για να φτάσεις 137 μέτρα πάνω από τη Βιέννη. Εμείς βρήκαμε εναλλακτική σε αυτό στο rooftop bar του ξενοδοχείου Lamee λίγα μέτρα πιο μακριά.

7. Τα street festivals!
Ποιός είπε ότι η Βιέννη είναι βαρετή πόλη; (εγώ το έλεγα παλιά) Κάθε άλλο! Σε κάθε περιοχή του κέντρου πετυχαίναμε όλο και κάποια αγορά, events σε πάρκα - το Vienna Fashion Week, καθώς και street festivals με συναυλίες, μπύρες, λουκάνικα και street markets σχεδόν παντού. Δηλαδή η πόλη είχε απίστευτη ζωή, ο κόσμος ήταν έξω και απολάμβανε την μπύρα του σε κάποια πλατεία, πάρκο ή event. Φυσικά ο καιρός το επέτρεπε δεν ξέρω πως μπορεί να είναι το χειμώνα.

8. Το τεράστιο σνιτσελ και ο cafe viennois
Κλασικές αξίες αλλά δε μπορείς να μην δοκιμάσεις σνίτσελ και βιεννέζικο καφέ στη χώρα προέλευσής τους. Το βιεννέζικο σνίτσελ είναι συνήθως τεράστιο και deep fried λεπτοκομμένο χοιρινό και μπορείς να το γαρνίρεις με ξινολάχανο, πατάτες τηγανητές και διάφορα άλλα. Εμείς το δοκιμάσαμε στο Schnitzelwirt (Neubaugasse 52) και η μερίδα ήταν τεράστια και σχετικά οικονομική.
Η Βιεννέζικη παράδοση στον καφέ είναι δυνατή με καφέ βιενουά δηλαδή δυνατό εσπρέσσο με σαντιγύ (τέλειο) και ανακαλύψαμε και τον καφέ της Μαρία Τερέζα που έχει επιπλέον και λικέρ πορτοκαλιού (πολύ καλό!). Τα δοκιμάσαμε στο Ritter cafe  στην οδό Mariahilfer.

Που μείναμε: στο Hotel Schani SalonMariahilfer Str. 58, 1070 Wien.