Bohemian Vibes

By Debbie - 2:21 PM

Μακριά από τους τρελούς ρυθμούς του Μαρακές, την έρημο Σαχαρα, τα παζάρια και τις φωνές, στην άκρη του Ατλαντικού ωκεανού βρίσκεται η Essaouira, μία πόλη εντελώς διαφορετική από τις υπόλοιπες μαροκινές.
Ίσως να φταίει ο ωκεανός και η απέραντη παραλία, ίσως ο υπερβολικός τουρισμός που έρχεται για ένα μόνο σκοπό: να χαλαρώσει και να απολαύσει τον -σχεδόν- ετήσιο ήλιο και τις υψηλές θερμοκρασίες.. Οι Μαροκινοί εδώ είναι πολύ πιο cool σε αυτή την πανέμορφη πόλη - όχι ότι δεν σε κυνηγάνε για να ψωνίσεις φυσικά, αλλά δεν υπάρχει αυτή η επιμονή και οι τουριστικές παγίδες. Ιδανική για μια-δυο μέρες ή για day trip όπως το κάναμε εμείς εάν δεν σας φτάνει ο χρόνος.

Ξεκινήσαμε από Μαρακές πρωί πρωί με λεωφορείο (δυστυχώς δεν υπάρχει τρένο για Essaouira) και μετά από 3 ώρες φτάσαμε σε μία ηλιόλουστη πόλη με φοίνικες να μας καλωσορίζουν. Το τέρμα των λεωφορείων βρίσκεται μέσα στην πόλη οπότε θα μπορέσετε να εξερευνήσετε την Essaouira με μεγάλη ευκολία. Μόλις φτάσετε κλείσετε και το εισιτήριο της επιστροφής για σιγουριά. Το κέντρο της πόλης βρίσκεται σε μία απόσταση 10 λεπτών με τα πόδια. Πιο εύκολο δε γίνεται.

Τι αξίζει να δεις στην Essaouira?

Την ξεχωριστή της medina

Πάντα πρώτη και καλύτερη στις μαροκινές λίστες, η παλιά πόλη ή medina στην Essaouira είναι πιο χρωματιστή και όμορφη από τις υπόλοιπες (όταν έχεις επισκεφτεί κάθε γωνιά της medina  της Fes- πραγματικά δεν αντέχεις να δεις κάτι άλλο). Ωστόσο, αυτή η αγορά έχει πράγματα που δεν είδαμε αλλού: ξυλόγλυπτα και μαγικά ξύλινα κουτιά που δεν ανοίγουν με τίποτα (σήμα κατατεθέν της πόλης), πλεκτά παπούτσια, ιδιαίτερα βότανα και... γυναικείο βιάγκρα. Μία ευχάριστη βόλτα χωρίς ενοχλητικούς πωλητές αλλά φιλικότατους στον τουρίστα θα έλεγα, πράγμα που ήταν από μόνο του εντυπωσιακό.

Το λιμάνι

Το παλιό λιμάνι είναι σαν να μπαίνεις μέσα σε έναν πίνακα εποχής. Τόσο χαριτωμένο και αυθεντικό που θέλαμε να φωτογραφήσουμε κάθε γωνιά και κάθε μας 'κλικ' αποτύπωνε μία υπέροχη καρτ-ποστάλ. Περπατήσαμε πάνω από τις γεφυρούλες, είδαμε τα παλιά -σχεδόν σάπια- καραβάκια και τις βαρκούλες να πλέουν αρμονικά και χαζέψαμε τους ψαράδες να πουλάνε την πραμάτεια τους!

Τους γλάρους

Το θέαμα καθώς προχωράγαμε προς το παλιό λιμάνι της πόλης είναι φανταστικό. Κοπάδια γλάρων πετάνε στις όχθες του λιμανιού απαντώντας στην τροφή που τους δίνουν οι ντόπιοι. Είναι μία απίστευτη ατραξιόν και οι ήχοι των γλάρων δημιουργούν ένα περίεργο σάουντρακ της πόλης. Μόνο προφυλαχτείτε από τις κουτσουλιές!!

Την απέραντη παραλία

Αυτή η παραλία ήταν το κάτι άλλο. Την περίοδο που πήγαμε (αρχές Φεβρουαρίου) κανείς δεν έκανε μπάνιο, κανείς ηλιοθεραπεία οπότε είδαμε την απέραντη αμμουδιά να απλώνεται μπροστά μας και να είναι όλη δική μας. Βέβαια μας προσέγγισαν ντόπιοι για να μας προσφέρουν βόλτα με καμήλα κατά μήκος της παραλίας και ευτυχώς όταν αρνηθήκαμε ευγενικά μας άφησαν στην ησυχία μας. Μπορέσαμε λοιπόν και απολαύσαμε σχεδόν πριβέ τη θάλασσα και τις ομορφιές της, βρέξαμε τα ποδαράκια μας και καθίσαμε για μία μπύρα (στα κρυφά) στην αμμουδιά. Ήταν ο καλύτερος τρόπος να κλείσουμε αυτό το ταξίδι στο Μαρόκο.

Να πιεις μια μπύρα κοιτώντας τον κόσμο να περνάει

Τι; αλκοόλ; σε δημόσιο χώρο; ναι, στην Εssaouira Μπορείς να το κάνεις και αυτό λίγο στα μουλωχτά. Μην ξεχνάμε ότι το Μαρόκο είναι μία μουσουλμανική΄χωρα όπου το αλκοόλ απαγορεύεται ρητά. Τα εστιατόρια γύρω από την Place Moulay Hassan σερβίρουν draft μπύρα μέσα σε πήλινη κούπα (!) ώστε να μην είναι εμφανές το περιεχόμενο. Καθώς όλοι είναι τουρίστες στην περιοχή μπορείς εύκολα να μαντέψεις τι πίνει ο κόσμος και πόσο δε συμφέρει τα τοπικά εστιατόρια να κρατήσουν την τοπική παράδοση της απαγόρευσης του αλκοόλ
Ωστόσο δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να σε χτυπάει ο μεσημεριανός ήλιος και να μπορείς να απολαύσεις μία παγωμένη κούπα (έστω) μπύρα.

Να χαζέψεις την τέχνη της πόλης

Στην Essaouira υπάρχει πολλή τέχνη τριγύρω, από graffiti και πλανόδιους καλλιτέχνες μέχρι μουσικούς και ζωγράφους. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι τουρίστες και φαίνονται. Ήρθαν στη Essaouira μάλλον για να κάνουν surf, να δοκιμάσουν τον τοπικό καπνό και να περάσουν καλά. Είναι παρέες που έχουν πιάσει μία γωνία και γρατζουνάνε κιθάρες συνοδεία ντεφιού ή Bongo. Όλα αυτά προσθέτουν πόντους στην -ούτως ή άλλως- bohemian εικόνα της πόλης.

Μην φύγεις από την Εσαουίρα εάν δεν ψωνίσεις τα παρακάτω που μπορείς να βρεις σε καταπληκτικές τιμές στη medina της: ξυλόγλυπτα, δερμάτινα είδη, μαροκινά φαναράκια, χαλιά, ψάθινες τσάντες και παπούτσια (τρελό τρεντ φέτος) και φυσικά argan oil!!

Και το βίντεο...

Like & leave a comment if you feel like it :)